måndag, juli 16, 2007

Några layouter från cybercropperna.

Imorse skulle jag äntligen fotografera layouterna i bra ljus tänkte jag, eftersom det var så soligt och fint väder. Jag brukar göra så att jag fotograferar 12x12 layouter på golvet uppe i TVrummet, för där har vi två stycken takfönster åt öster, så det brukar bli bra att fotografera layouterna på morgonen, om det nu bara är fint väder...
Sagt och gjort, tog fram layouterna och kameran...men hann bara ta bilder på några stycken, sen tog batteriet i kameran slut...*suck* så det var bara att stoppa det på laddning, och så vänta med resten av layouterna till imorgon, och hoppas på vackert väder...
Iallafall, här är dom layouter som jag hann fotografera idag...
Först ut är en layout som gjordes till en utmaning TheScrapbookNooks cybercrop förra helgen, utmaning var att göra en LO med "white space"...Jag har problem att fotografera layouter med vitt bakgrundspapper, även i bra ljus, de vill liksom bli lite blåaktiga i färgen, så den här fick jag försöka göra ljusare i PSP programmet så att det skulle se vitt ut...
Förutom själva utmaningen så använde jag en skiss från Peterlinas skissblogg. Den här layouten gjorde jag på max 30 minuter...Ovanligt för mig, som kan sitta i evigheter med en och samma layout....Men så är den ju väldigt enkel, med bara stämplade snöflingor,lite snabb doodling runt fotot och så lite text.
Nästa layout(även den på TheNook) gjordes till Zarischkas "Bingo utmaning" där man skulle använda vissa produkter,jag valde raden med doodling, något av plast, ett foto, chipboard och fotohörn, förutom den utmaningen så använde jag mig av en skiss från Webmosterhelenes skissblogg.


Nästa layout var till en 3bugs in a rug utmaning, även den på The Nook.

Hmmm, överkanten på layouten försvann visst i brådskan att hinna ta kortet innan kamerabatteriet tog slut...



Sist en layout som jag gjorde till en skissutmaning på cybercroppen i helgen på TransparentTouches&Tags forumet.
Så, det var dom jag hann fotografera idag, jag ska försöka göra ett nytt försök med resten imorgon, så titta in snart igen!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Många härliga layouter Millan! Ja kirskålen är inget skoj alls... Tack för tipset!

joggemia sa...

Wow vilka snygga LO:s, Millan! Din LO med snöstjärnorna är helt underbar!

Kram Mia

Anonym sa...

Oh, jag gillar verkligen den första "vita" LO:n. Jättefin!